دسته بندی محصولات

هفته هفدهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته هفدهم حاملگی

هفته هفدهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی های هفته هفدهم حاملگی

بازارچه کالای ایرانی:

اکنون به هفته هفدهم بارداری رسیده اید و وزن جنین شما دو برابر شده است. بافت چربی شروع بع رشد می کند. چربی به گرم شدن بدن جنین و متابولیسم بدن او کمک می کند. تاکنون سیستم گردش خون و ادراری جنین کار می کنند و موهای سر و بروها و مژه هایش شکل گرفته اند. اگر شما از آن دسته مادران خوش شانسی هستید که تا این لحظه شکمتان بارداری تان را نشان نمی دهد، در این هفته می بایست منتظر تغییر باشید.تمامی زنان باردار در این دوره ۱۰ پوند وزن زیاد می کنند. در هفته های پایانی اشتهای طبیعی شما برای غذا خوردن باز خواهد گشت.

سایز جنین شما در هفته هفدهم چقدر است؟

سایز جنین شما ۱۳ سانتی متر و وزن او ۱۴۰ گرم می باشد و او به صداها واکنش نشان می دهد. لایه چربی زیر جلدی که برای تنظیم دمای بدن جنین ضروری است در حال شکل گیری است. جفت همراه با جنین در حال رشد است. عروق بسیاری در جفت، غذا و اکسیژن بیشتری را به جنین می رساند. سایز جنین شما در این مرحله ۱۳ سانتی متر است که به اندازه یک سیب زمینی می باشد. پوست او شل و پر چین و چروک است و هنوز به رشد و نموی زیادی نیاز دارد. در هنگام تولد، پوست او پر تر خواهد شد.

هفته هفدهم بارداری (۲)

رشد جنین در هفته هفدهم بارداری

در این مرحله ظاهر جنین شما بیشتر شبیه انسان می شود. علاوه بر رشد موهای سرش، ابروها و مژه هایش نیز رشد می کنند. پلک هایش بسته اند اما چشمهایش تکان می خورند و دهانش را می تواند باز و بسته کند. ناخن های دست ها و پاهایش در حال رشد هستند. در طی چند هفته پیش جنین شما بزرگ تر شده است و این بدان معناست که او به جفت بزرگتری نیاز دارد. به یاد داشته باشید که جفت مسئول رساندن مواد مغذی به جنین است و مواد زائد بدن او را دفع می کند، و نقش مهمی برای جنین ایفا می کند. تا پایان بارداری تان وزن جفت به حدود ۵۱۰ گرم می رسد.

۱۳ شرکت فضایی خصوصی با ناسا در برنامه آرتمیس همکاری خواهند کرد
خواندن

شکم باردار در هفته هفدهم:

اگر تا کنون بارداری شما روی ظاهرتان نشان داده نمی شد، از این هفته به بعد رحمتان بزرگتر شده و از لگن تان خارج شده است. در این دوره از بارداری بسیاری از زنان به دلیل افزایش حجم خون و تغییرات هورمون ها زیباتر می شوند. پوست آن ها شفاف تر و موهایشان ضخیم تر و درخشان تر می شود. شاید شما متوجه ایت تغییرات نشوید اما همسرتان حتما متوجه این تغییرات شما می شود. یکی از نشانه های قابل توجه این دوره حرکات بیشتر و قوی تر جنین می باشد که برای زوجین جذاب است. این حرکات در هفته های آتی بیشتر خواهد شد.

اولین حرکات جنین بین هفته های ۱۸ ام الی ۲۰ ام حس می شود اما ممکن است زودتر از این نیز شما حرکات جنین تان را حس کنید. احساس کردن حرکات جنین تان برای شما بسیار جذاب است اما از او توقع حرکات شدید تری نداشته باشید. در این مرحله شما جنب و جوش و حرکات و چرخش جنین تان را احساس می کنید. این حرکات نشان دهنده آن است که جنین شما سالم است و به خوبی رشد می کند. در طی چند هفته دیگر حرکات او را بیشتر حس می کنید و می توانید مشت زدن را از لگد زدن تشخیص دهید. این حرکات هیچ خطری برای شما و جنین تان ندارد.

هفته هفدهم بارداری (۳)

علائم هفته هفدهم بارداری :

برخی از زنان در این هفته دچار سردرگمی می شوند که طبیعی است: از هر ۱۰ نفر یک نفر در این دوره دچار استرس و اضطراب بارداری می شوند. دلایل زیادی برای این استرس وجود دارد اما در سه ماهه دوم بارداری بسیاری از زنان استرس مسئولیت مراقبت از جنین شان را دارند. برخی از زنان در مورد اندام خودشان و تغییرات بدنشان در طی بارداری و روابط زناشویی شان نگران می شوند. دلیل استرستان هر چیزی که باشد شما می بایست از طرف همسر و خانواده و دوستانتان حمایت شوید. همچنین شما می توانید در مورد احساساتتان با مشاور صحبت کنید تا راهنمایی های لازم و راهکارهایی را به شما آموزش دهند.

رندر رسمی گوشی های آنر ۹X منتشر شد
خواندن

برخی از علائم دیگری که ممکن است در این هفته تجربه کنید عبارتند از:

  • خستگی و بی خوابی
  • تورم و خونریزی لثه
  • درد یک طرف شکم
  • سر درد
  • خونریزی بینی
  • نفخ و یبوست
  • سوءهاضمه

سونوگرافی در هفته هفدهم بارداری: آیا در این هفته به سونوگرافی نیاز دارید؟

همانند بسیاری از زنان دیگر شما نیز بین هفته ۸ ام الی ۱۴ ام سونوگرافی اول و بین هفته ۱۸ ام الی ۲۱ ام سونوگرافی دوم را انجام می دهید. در این سونوگرافی زمان دقیق زایمان شما و تعداد جنین هایتان مشخص می شود. بسیاری از متخصصان سونوگرافی دوم را آنومالی اسکن می نامند. زیرا این سونوگرافی با جزئیات ظاهر جنین و سلامت کلی او را شرح می دهد.

این سونوگرافی به وضعیت کلی جنین می پردازد و چیزهای دیگر را بررسی نمی کند. پزشک شما می تواند شما را از مزایای این سونوگرافی آگاه سازد تا تصمیم بگیرید که آیا این سونوگرافی را انجام دهید یا خیر. علاوه بر این اسکن ها، آزمایشات دیگری در این مرحله برای شناسایی اختلالات جنین (از قبیل سندرم داون) نیز می بایست انجام دهید. پزشک شما حتما این آزمایشات را برای شما تجویز خواهد کرد، همچنین شما هم میتوانید از او بخواهید که این آزمایشات را برایتان انجام دهد.

سبک زندگی در هفته هفدهم بارداری :

بارداری شما بسیار چالش انگیز است، اما تلاش کنید در این دوران از عادات غذایی سالمی استفاده   کنید. عادات غذایی سالم به سلامتی شما و جنین تان کمک می کند.  رژیم غذایی شما می بایست تمامی گروه های مغذی، به خصوص میوه ها و سبزیجات را در بر گیرد. به جز مواردی که پزشکتان منع می کند، سعی کنید روزانه بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

رابطه جنسی در هفته هفدهم بارداری :

به جز مواردی که پزشکتان منع می کند، شما می توانید در طی بارداری تان رابطه جنسی داشته باشید.

در سایبرپانک ۲۰۷۷ به جای جنسیت، نوع بدن را انتخاب می‌کنید
خواندن

در هفته هفدهم بارداری چه کارهایی می بایست انجام دهید؟ لیست چکاپ زیر میتواند برای شما مفید باشد.

هفته هفدهم بارداری (۱)

لیست چکاپ هفته هفدهم بارداری :

مواظب سرگیجه تان باشید:

  • بسیاری از زنان به طور طبیعی در سه ماهه دوم بارداری شان احساس سرگیجه می کنند.
  • احساس ضعف کردن و یا احساس غش کردن به شما دست می دهد.
  • این احساس بسیار ناخوشایند است، اما راهکارهایی برای مقابله با آن وجود دارد.
  • سعی کنید هنگام بلند شدن یا پهلو به پهلو شدن به آرامی این کار را انجام دهید .
  • اگر احساس سرگیجه دارید، بنشینید و کمی سرتان را پایین بیاورید و یا دراز بکشید.

زمان مناسبی است که از مضررات مصرف الکل بر روی جنین تان آگاه شوید:

  • در دوران بارداری می بایست مصرف الکل را کنار بگذارید.
  • توانایی جنین در مواجه با الکل نسبت به بزرگسالان متفاوت است .
  • الکل می تواند بر روی روند رشد جنین تاثیر منفی بگذارد.
  • اگر دوستانتان اصرار کردند که الکل بنوشید، به آن ها این موارد را یادآوری کنید .
  • به آنها بگویید برای سلامتی خود و جنین تان می بایست از مصرف الکل خودداری کنید.

برای سلامتی و تناسب اندامتان هر کاری که می توانید انجام دهید:

  • یکی از راههای مواجه به تغییرات جسمانی در دوران بارداری تان ورزش کردن است.
  • اگر از نظر فیزیکی فعال باشید، بارداری بهتری را تجربه می کنید .
  • همچنین پس از زایمان به سرعت بهبود می یابید.
  • در طی روز هر چقدر که می توانید ورزش کنید.
  • در صورتی که قبل از دوران بارداری تان ورزش نمی کردید، چرا از امروز شروع نکنید؟   

منبع flo.health / ترجمه اخصاصی سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید:

هفته دوازدهم بارداری|علائم،نکات و راهنمایی هفته دوازدهم حاملگی

هفته سیزدهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته سیزدهم حاملگی

هفته چهاردهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته چهاردهم حاملگی

هفته پانزدهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته پانزدهم حاملگی

هفته شانزدهم بارداری | علائم،نکات و راهنمایی هفته شانزدهم حاملگی



درباره نویسنده

از سال 1384 در زمینه‌ی طراحی سایت و خصوصا سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا فعالیت می‌کنیم. امید است بتوانیم در بازارچه آنلاین کالای ایرانی خدمات ارزنده و برازنده شعور شما عزیز فرهیخته برایتان فراهم نماییم.